onsdag 8. november 2006

Teambuilding

I helga var lederne i KRIK-Lye på teambuildingstur. Miljøterapeutene Cecilie og Bjørnar sto for det fantastiske programmet.

Det hele startet med KRIK-lekene 2006 i Helgåleiren på Ogna. Vi konkurrerte mot KRIK-Klepp og fikk noen store blå t-skjorter til uniformer. Klepp fikk noen fine grønne. Litt etter litt kom det fram at de fleste fra Lye egentlig hadde gått og ønsket seg de grønne t-skjortene hele dagen, men nok om det.




Lye manglet og savnet to av sine ledere, Ingrid og Stine, på grunn av sykdom. Det var nok derfor Klepp ikke ble knust. KRIK-lekene 2006 begynte med "Crazy Volleyball", et volleyballspill der det verken var noen begrensninger på hvor mange touch en enkelt spiller eller hele laget kunne ha. Det var veldig morsomt. (Spesielt siden KRIK-Lye vant 20-12).

Etter dette tok Klepp mer over. De vant både "Fyll opp et vannrør med hull-konkurransen", "hold en 3 kilos manual på strak arm så lenge du klarer-konkurransen" "trill et traktorhjul-konkurransen" og "kreativt innslag-konkurransen".












Alt var fullt fortjent, men særlig Gautes rap imponerte stort. Selv om Lye tapte styrke-konkurransen, var det en som utmerket seg, og det var selvfølgelig Bjørnar. Han måtte gjøre den samme øvelsen tre ganger, og vant alle tre. Han fikk dermed oppkalt ett tre etter seg, Bjørnartreet. Ingen på Klepp fikk sitt eget tre.

Det fantes verken IQ nok på Lye eller Klepp til å klare IQ-konkurransen. Klepp slo Lye ganske kraftig i "belly-bumper", men Lye tok igjen i krokket.

Avløserne fra klepp melket bare en liter mer vann av Kåre Ku enn Lye, så akkurat det var ikke så aller verst sett med Lyeøyne.


I Limbokonkurransen hadde egentlig ikke Lye så mye å stille opp med mot Klepps "små-gutte-lag". Det må likevel nevnes at Ingvild gjorde en veldig god jobb.




Lye vant i sekkehopping og Klepp i å skyte villsvin med luftgevær.
Mellom øvelsene øvde jeg meg på å trille noen store skumgummiterninger fordi jeg regnet med at det ville bli en av konkurransene. Etter hvert fikk vi vite at disse terningene skulle brukes dersom stillingen ble uavgjort. Selvfølgelig ble sluttresultatet 77-77 og vi måtte kaste terning for å kåre en vinner. Jeg fikk trille for laget vårt, siden jeg hadde øvd så lenge. Jeg burde nok ha øvet meg litt mer, for jeg klarte bare en ussel treer. Klepp slo oss dermed på målstreken med en sterk firer.


Etter KRIK-lekene 2006 reiste KRIK-Lye til Melsvatnet for å spise og for å løpe orientering. KRIK-Klepp var for slitne til å være med. Cecilie hadde bakt 40 gode boller og kokt tre termoser med kakao og Bjørnar(s bestemor) hadde stekt enda flere lapper, så det var mat nok til alle seks.

Henning var forresten veldig forlyd med jordbærsyltetøyer, mens Bjørnar ikke var så fornlyd med bringebærsyltetøyet.


Etter spisepausen var det tid for orientering. Cecilie hadde kjøpt skikkelig kart, så det var ordentlig orientering altså. Bjørnar, Henning og Ingvild bant seg sammen med en hyssing og løp den ene veien, mens Cecilie, Jonas og jeg bant oss sammen og løp den andre veien. (Teambuilding) Vi skulle finne ni poster. Laget vårt måtte snu ved første post fordi vi hadde glemt pennen. Utenom det gikk alt bra. Vi ble ganske våte, men det var bare morsom. Det ble et veldig jevn løp, og da vi kom i mål gikk det ikke mer enn ett minutt før de andre kom, og vi brukte over en time på selve løpet.


Jeg måtte hjem å rydde fordi Hilde skulle ha selskap, så jeg kunne ikke bli med på resten av teambuildingskvelden, men ryktene (og bildene) sier at kvelden fortsatte i samme spor som den perfekte dagen.

Takk for turen, kjære KRIK-team!